Újdonság a Volkswagenről
2019.06.03.

GTI találkozó a Wörthi-tó partján: mindössze három betű, amely történelmet írt

Az év során Reifnitz festői városa békés és idilli hangulatot áraszt. Azonban évente egyszer a Wörthi-tó partján fekvő városka óriási nyüzsgő autós játszótérré változik. Idén május 29. és június 1. között rajongók ezrei lepik el ezt az alpesi kisvárost a nagy hagyományokkal bíró GTI találkozó alkalmával. A világ Volkswagen rajongóinak közössége, a jelenlegi modellkínálaton belüli nagy teljesítményű újdonságok és a motorsport részleg modelljei szerepelnek az idei esemény legjelentősebb témái között.
vw

Autórajongók generációinak fesztiválja, ahol GTI tulajdonosok és érdeklődők gyűlnek össze olyan különleges járművek társaságában, amelyek a "GTI" jelölést világszerte legendává emelték. A Volkswagen idén Ausztráliából, Kínából, Malajziából, a Közel-Keletről illetve az Amerikai Egyesült Államokból meghívott rajongókkal erősíti tovább az esemény nemzetközi oldalát, bemutatva nekik járműveit és a GTI fogalmát körbevevő életérzést. A tematikus napok keretében egy-egy országra koncentrálva alakították ki a különböző programok sorát.

Ezen kívül a Volkswagen aktuális, sportos modellinnovációit is felvonultatja a Wörthi-tó partján rendezett fesztiválon. Ilyen például a Golf GTI TCR1 modell, amely 213 kW (290 lóerő) teljesítményre képes és 5,6 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órás sebességet. De ott lesz a Golf GTI TCR modellt inspiráló 257 kw (350 lóerő) teljesítményű versenyváltozat is, amelyet a Volkswagen Motorsport a nemzetközi WTCR Túraautó Világkupa sorozatára készített.

A T-Roc R2 lesz az esemény másik különlegessége: a jelenlegi T-Roc modell nagyteljesítményű változata egy igazi egyéniség és egy sportos karakter elegye. Ezt az erőművet egy négyhengeres TSI motor hajtja, amelynek teljesítménye 221 kW (300 lóerő), a vezetőt pedig garantáltan lázba hozza a 400 Nm forgatónyomaték. A T-Roc R fejleszését és tesztelését a Volkswagen AG nagyteljesítményű modellekért felelős leányvállalata, a Volkswagen R végezte.

Az ID.R modellnek köszönhetően a Volkswagen az elektromos mobilitást is elhozza a Wörthi-tó partjára: a Volkswagen első tisztán elektromos versenyautója 500 kW (680 lóerő) teljesítményével új rekordot állított fel az elektromos autók mezőnyében tavaly az Amerikai Egyesült Államok Colorado államában rendezett legendás Pikes Peak hegyi felfutó versenyen. A Volkswagen Motorsport csapata jelenleg egy új kihívásra készül: a Nürburgring Nordschleife pályáján szeretnék az elektromos járművek által felállított eddigi körrekordot átadni a múltnak.

Változatos programok az esemény színpadán

Benny Leuchter, a Volkswagen márkanagykövete és a FIA WTCR Túraautó Világkupa egyik pilótája illetve Jasmin Preisig, a 24 órás nürburgringi verseny "Girls only GTI TCR Team" csapatának tagja szintén egy sportos fellépéssel színesítik a programot. A két versenyző a fesztivál házigazdájaként szereplő Miriam Höller és Sidney Hoffmann műsorvezetőkkel együtt kapcsolódik be az eseményekbe. A Volkswagen különlegességei mellett számos egyéb látványossággal is készülnek a szervezők a helyszínen. Nem utolsósorban itt a Wörthi-tó partján tekinthetik meg először a látogatók azokat az izgalmas járműkoncepciókat, amelyeket a Zwickauban és Wolfsburgban dolgozó tanulók alkottak: az önállóan épített bemutatóautók3 a Volkswagen tanulók ötleteit alapul véve készültek.

Nagy hagyományokra visszatekintő történet

A Wörthi-tó partján rendezett GTI találkozó története igen messzire nyúlik vissza: 1982-t írtunk, amikor a GTI rajongók először találkoztak az osztrák Reifnitz/Maria Wörth városában. Napjainkban az esemény már nem csupán az autórajongók találkozóhelye, ahol az emberek bemutathatják járműveiket, de igazi vásárrá változott, amely nyitva áll mindenki előtt. Az esemény négy napig tart, Jézus Krisztus mennybemenetele előtti szerdától az azt követő hétvégéig. Az idén 38. alkalommal rendezik meg a GTI találkozót, amelyről a látogatók a következő weboldalon találnak bővebb információt: https://woertherseetreffen.at/.

1. Golf GTI TCR (NEDC ciklus szerint): üzemanyag-fogyasztás (l/100 km): 8,3 (város), 5,8 - 5,7 (városon kívül), 6,7 (kombinált); szén-dioxid kibocsátás (g/km): 153 -151
2. A jármű egy sorozatgyártás közeli tanulmányautó.
3. A jármű nem megvásárolható.